Yalnızlık KahvesiKarıncanın Su İçtiğiDüş GünlerSakin Ol! Yüz Felci Geçiriyorsun!

15 Mayıs 2009 Cuma

İsme Gelen Çekim Ekleri:

İsme Gelen Çekim Ekleri:

1- Çoğul Eki: (-ler, -lar,)

evler, arabalar, okullar, sınıflar, hayaller…

2- Hal ekleri: (-i, -e, -de, -den)

ev, evi, eve, evde, evden, araba, arabayı, arabaya, arabada, arabadan…

3- İyelik ekleri: Sahiplik ekleri

1. Tip
Tekil
(benim) 1. yurd-um
(senin) 2. yurd-un
(onun) 3. yurd-u
Çoğul
(bizim) 1. yurd-umuz
(sizin ) 2. yurd-unuz
(onların) 3. yurt-ları

2. Tip
Tekil
(benim) 1.oda-m
(senin) 2.oda-n
(onun) 3.oda-
Çoğul
(bizim) 1. oda-mız
(sizin ) 2. oda-nız
(onların) 3. oda-ları


4- İlgi eki: (-ın, -in, -(n)ın, -(n)in


Evin havası
Filmin sonu
Onun isteği
Benim kaderim

1 yorum:

  1. sanane!!??¿¿23 Şubat 2014 17:42

    Off çok kısa buda olmazz... Artık kaç siteye, kaç bloğa baktım bilmiyorumm... Hİç öğretmenimizin istediği gibi bişe bulamadım... :(

    YanıtlaSil